Nowoczesne rozwiązania intralogistyczne z elektrorolką Lenze

Lenze wprowadza na rynek sterowaną analogowo elektrorolkę o450 MDR z wbudowanym silnikiem własnej produkcji. Jest to innowacyjne rozwiązanie, zaprojektowane przez inżynierów Lenze, które może zrewolucjonizować systemy przenośnikowe, poprawiając ich wydajność i energooszczędność.

Innowacyjna elektrorolka Lenze: moc, energooszczędność i elastyczność

Elektrorolka Lenze wyróżnia się na tle innych dostępnych na rynku rolek dzięki swoim zaawansowanym cechom. Jest napędzana bezpośrednio przez silnik bezszczotkowy z magnesami trwałymi. To rozwiązanie pozwala na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego przy niskich prędkościach, podobnie jak w przypadku konwencjonalnego motoreduktora. Jednocześnie zachowana jest wysoka dynamika i wydajność dzięki precyzyjnemu sterowaniu prędkością.

Wyeliminowanie przekładni i zastosowanie bezpośredniego napędu silnikiem oferuje wiele korzyści:

  • Zwiększona moc: Rolka napędowa osiąga moc wyjściową 57 W przy 24 V i 115 W przy 48 V. To ponad dwukrotnie więcej niż porównywalne elektrorolki dostępne na rynku.
  • Energooszczędność: Rolka z napędem Lenze spełnia wymogi klas sprawności IE7–IE9, w zależności od prędkości. To oznacza, że klient może zaoszczędzić nawet do 30% energii w porównaniu z konwencjonalnymi systemami. Przykładowo, w centrum logistycznym z 20 km linii przenośników i 20 000 rolek napędzanych silnikiem Lenze, możliwe byłoby zaoszczędzenie do 335 MWh energii elektrycznej lub 145 t CO2.
  • Cicha praca: Silnik z zewnętrznym rotorem sprawia, że rolka pracuje bardzo cicho. Brak ruchomych części poza łożyskami eliminuje typowe odgłosy przekładni.
  • Elastyczność: Rolka działa przy napięciu 24 V lub 48 V, co ułatwia instalację, konserwację i wymianę.
  • Optymalizacja i redukcja wariantów: Pojedynczy wariant obejmuje wszystkie prędkości i momenty obrotowe, co upraszcza zarządzanie i redukuje liczbę wariantów.
  • Zaawansowana elektronika: Elektronika zasilająca jest zintegrowana w rolce, co ułatwia obsługę i zapewnia spójność systemu.

 

Wszechstronne rozwiązanie dla systemów przenośnikowych

Elektrorolka Lenze może działać z dowolną kartą sterującą zasilaną napięciem 24 lub 48 VDC i dającą sygnał analogowy 0–10 V do sterowania prędkością. To sprawia, że jest wszechstronnym rozwiązaniem w różnych zastosowaniach. Ze względu na zintegrowaną elektronikę zasilającą zbędne są karty sterujące z wbudowanym zasilaniem.

Rolkę o450 MDR można bezpośrednio zintegrować z istniejącymi systemami przenośników. Ułatwia to modernizację i poprawia elastyczność działania.

Lenze oferuje różne powłoki i sposoby przeniesienia napędu, aby dostosować rolkę do indywidualnych potrzeb klienta.

Rolka oferuje pełny nominalny moment obrotowy, co jest korzystne przy przyspieszaniu transportowanych towarów. Może przenosić ładunki o masie do 30 kg.

Jeden moduł sterujący, na przykład G20 firmy Pepperl+Fuchs, może napędzać do 4 elektrorolek

 

Elektrorolka Lenze w magazynach i centrach dystrybucyjnych

Rolka napędowa Lenze pozwala na dokładne dostosowanie systemu przenośnikowego do indywidualnych potrzeb. Dzięki niej można zoptymalizować przepływ towarów, minimalizując straty czasu i energii.

Sprawdzi się w różnych rodzajach przenośników, takich jak rolkowe, taśmowe, akumulacyjne, sortujące i poprzeczne. To oznacza, że rolkę z napędem Lenze można wykorzystać w wielu różnych zastosowaniach.

Elektrorolka zapewnia płynną pracę i umożliwia szybkie zmiany kierunku ruchu. Jest to ważne, zwłaszcza w dynamicznych środowiskach magazynowych.

Ze względu na zróżnicowane zalety elektrorolki Lenze warto wziąć ją pod uwagę przy projektowaniu nowoczesnych magazynów i centrów dystrybucyjnych.

Lenze Polska Sp. z o.o.
ul. Roździeńskiego 188 B
40-203 Katowice
tel. 32 203 97 73
biuro.pl@lenze.com
www.lenze.com

Artykuł ukazał się w numerze 10/2025 miesięcznika „Napędy i Sterowanie”.

Przeczytaj również

Aktualności, Technologie i produkty

14 listopada 2025

Polska spółka przejmuje firmy w Niemczech i na Litwie. Polski Fundusz Rozwoju wspiera ekspansję Grupy Recykl

Nauka

13 listopada 2025

Projekt i implementacja sterowania do programowalnego stanowiska badań degradacji oleju w przekładni samochodu elektrycznego

Aktualności

13 listopada 2025

ORLEN OIL rozwija portfolio olejowe. Na polski rynek wraca LOTOS MOTOR OIL

Nowości techniczne

12 listopada 2025

Złącza HELUKAT PROFINET RJ45

Nasi partnerzy