Oszczędzające przestrzeń montażową napędy NORD do systemów przenośnikowych

W przemyśle spożywczym, napojowym i opakowaniowym przestrzeń na systemy przenośników jest ograniczona. Szwedzki producent maszyn wykorzystuje zalety technologii napędowej firmy NORD, aby zrealizować kompaktowy projekt przenośników łańcuchowych.

Fredriksons, producent systemów przenośnikowych dla przemysłu spożywczego i napojów, korzysta nie tylko z konstrukcji oszczędzającej miejsce, różnych poziomów prędkości i zintegrowanego wieloprotokołowego interfejsu Ethernet napędów NORD, ale także z możliwości redukcji wariantów – zarówno w przypadku rozwiązań zdecentralizowanych, jak i szaf sterowniczych. Ponadto, zdolność napędów NORD do wytrzymywania temperatur do -30°C sprawia, że są one szczególnie korzystne w przypadku zastosowań przy głębokim mrożeniu.

Przenośniki łańcuchowe Fredriksons do pakowania żywności wykorzystują asynchroniczne silniki IE3 firmy NORD z przekładnią stożkową NORDBLOC.1® w połączeniu z falownikiem NORDAC ON. Zdecentralizowane falowniki stanowią ekonomiczne rozwiązanie dla nowoczesnych środowisk produkcyjnych. Obejmują one zakres mocy od 0,37 kW do 3,7 kW i charakteryzują się pełną możliwością podłączania, funkcją plug-and-play, niskimi wymaganiami konserwacyjnymi i wysoką niezawodnością. Inne funkcje to PLC na pokładzie i zintegrowany interfejs Ethernet. Protokoły PROFINET, EtherNet/IP i EtherCAT można łatwo ustawić za pomocą parametrów. Oprócz STO i SS1, NORDAC ON wkrótce zaoferuje nowe funkcje bezpieczeństwa funkcjonalnego: SLS, SMS i SSM.

 W przypadku rozwiązań autonomicznych firma Fredriksons wykorzystuje falownik NORDAC PRO SK 500P firmy NORD. Falownik do szafy sterowniczej w wąskim formacie książkowym nadaje się do praktycznie każdego zastosowania napędowego. Jego warianty obejmują zakres mocy od 0,25 do 22 kW, a jednocześnie przekonują wysoką przeciążalnością. Wkrótce falownik będzie dostępny z rozszerzeniem mocy do 160 kW włącznie.

Dzięki zastosowaniu produktów NORD szwedzki producent maszyn był w stanie obniżyć liczbę wariantów napędów w swoich systemach. Dzięki zmniejszonemu wykorzystaniu materiałów i idealnie dopasowanym komponentom napędowym, TCO i ślad węglowy CO2 również mogą być zredukowane.

NORD Napędy Sp. z o.o.
www.nord.com

Artykuł ukazał się w numerze 6/2025 miesięcznika „Napędy i Sterowanie”.

Nasi partnerzy