Pokaż menu

Firmy z okładek

POLARIS  RS ComponentsNapędy i Sterowanie  KROHNE

Reklama

Współpraca

Innowacyjne nowości w portfolio NORD



W odpowiedzi na potrzeby klientów oraz bazując na analizie najważniejszych światowych trendów rynkowych, NORD poszerza swoje portfolio o nowe produkty. Innowacyjny DuoDrive łączy w jednej higienicznej obudowie reduktor i silnik, a zdecentralizowana przetwornica NORDAC ON sprawdzi się idealnie w aplikacjach transportu poziomego, współpracując z najwydajniejszym silnikiem NORD.


DuoDrive: reduktor i silnik w jednej obudowie – dwa w jednym
Dzięki synchronicznemu silnikowi IE5+ firma NORD DRIVESYSTEMS wyznaczyła nowe standardy w zakresie efektywności energetycznej systemów napędowych w przemyśle spożywczym i intralogistyce. Firma NORD zintegrowała wyjątkowo efektywny silnik IE5+ z jednostopniowym reduktorem walcowym, optymalizując sprawność systemową. W tym przypadku integracja oznacza umieszczenie reduktora i silnika we wspólnej obudowie. Kompaktowa przestrzeń montażowa, wysoka gęstość mocy i bardzo mała emisja hałasu to tylko niektóre z korzyści dla użytkowników z sektora intralogistyki oraz przemysłu spożywczego i farmaceutycznego. Ważną cechą nowego motoreduktora DuoDrive jest wysoka sprawność systemowa przy równocześnie kompaktowej konstrukcji. Ponieważ wyeliminowano wiele części podlegających zużyciu, mniejsze są również koszty konserwacji. Wraz z łatwym uruchamianiem kompletnego rozwiązania za pomocą plug & play znacząco obniżył się całkowity koszt utrzymania (TCO) w porównaniu z dotychczasowymi systemami napędowymi. DuoDrive nadaje się do stosowania zarówno w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym, jak i w intralogistyce.





DuoDrive firmy NORD DRIVESYSTEMS jest rewolucyjną zintegrowaną koncepcją motoreduktora o higienicznej zmywalnej konstrukcji, w której silnik synchroniczny IE5+ jest umieszczony w jednej obudowie z jednostopniowym reduktorem walcowym. Szczególnie kompaktowa koncepcja Duo Drive zapewnia systemowo jeszcze większą efektywność energetyczną niż sprawdzone koncepcje, w których połączono silnik synchroniczny IE5+ z reduktorem walcowo-stożkowym NORDBLOC®.1. Dzięki sprawności systemowej do 92% DuoDrive oferuje szczególnie dużą efektywność w danej klasie mocy i to nawet przy obciążeniu częściowym. Jest to rozwiązanie przyszłościowe, pozwalające na prawdziwą redukcję kosztów. Pierwsza dostępna wielkość DuoDrive obejmuje przełożenia reduktora od i = 3,24 do i = 16,2 i jest przeznaczona dla zakresu momentu obrotowego do 80 Nm i prędkości obrotowej do 1000 obr./min.


NORDAC ON: nowa zdecentralizowana przetwornica – kompaktowa i wydajna
NORD DRIVESYSTEMS rozszerza swój bogaty modułowy system produktów o zdecentralizowaną elektronikę napędową. Przetwornica NORDAC ON została opracowana specjalnie do szczególnych wymagań transportu poziomego w magazynach, a także do współpracy z nowym silnikiem synchronicznym IE5+ i charakteryzuje się zintegrowanym interfejsem Ethernet, bogatymi możliwościami podłączania i wyjątkowo kompaktową konstrukcją. NORDAC ON to kompaktowa, inteligentna przetwornica do zdecentralizowanego stosowania. Jest montowana bezpośrednio na obudowie napędu i obejmuje niższe zakresy mocy do 2,2 kW. Planowane są dwa warianty, każdy w trzech rozmiarach: przetwornica NORDAC ON została zaprojektowana do pracy z silnikami asynchronicznymi, a przetwornica NORDAC ON+ jest przeznaczona do połączenia z silnikami synchronicznymi i uzupełnia asortyment wysoko wydajnych produktów firmy NORD związanych z nową generacją silników IE5+. Oba warianty przetwornic posiadają zintegrowany interfejs Ethernet, dzięki czemu są dobrze dostosowane do integracji z nowoczesnymi urządzeniami automatyki. Żądany protokół można łatwo ustawić za pomocą parametrów niezależnie od typu sieci: ProfiNET, EtherNET IP lub EtherCAT.



Nowa przetwornica została specjalnie dostosowana do zastosowań w zakresie transportu poziomego. Standaryzacja obejmuje wszystkie typowe wymagania branżowe i gwarantuje wysoką efektywność ekonomiczną. Wszystkie połączenia są wtykowe, uruchomienie i konserwacja na miejscu – szybko, prosto i minimalizując przypadkowe błędy. Wyposażenie obejmuje interfejs diagnostyczny, cztery wejścia cyfrowe oraz w przypadku NORDAC ON+ dodatkowy interfejs enkodera oparty na protokole, który dzięki temu jest bardziej odporny na zakłócenia. Opcjonalnie dostępne jest uszlachetnienie powierzchni nsd tupH, bezpieczeństwo funkcjonalne (STO) i wewnętrzne rezystory hamowania do dynamicznych procesów start/stop. Jeżeli montaż przetwornicy na silniku nie jest pożądany lub możliwy, istnieje alternatywna możliwość montażu na ścianie w celu podłączenia przetwornicy blisko napędu.

Podobnie jak wszystkie przetwornice częstotliwości NORD również nowy członek rodziny NORDAC jest wyposażony w wysoko wydajny sterownik PLC, realizujący funkcje związane z napędem. Może przetwarzać dane z podłączonych czujników i aktuatorów, niezależnie inicjować sterowanie procesami oraz przesyłać dane napędu i aplikacji do stanowiska sterowania, połączonych w sieć komponentów lub istniejącej chmury. Umożliwia to ciągłe monitorowanie stanu, a tym samym stanowi podstawę koncepcji konserwacji predykcyjnej i zoptymalizowanego wymiarowania systemu. Inteligentna, przyjazna dla użytkownika i ekonomiczna: dzięki przetwornicom NORDAC ON i NORDAC ON+ firma NORD DRIVESYSTEMS oferuje przyszłościowe rozwiązania dla mniejszych zakresów mocy i podkreśla swoją wiodącą pozycję w dziedzinie zdecentralizowanej elektroniki napędowej. Nowa przetwornica ma być dostępna jako produkt seryjny w 4 kwartale 2021 roku i początkowo wejdzie na rynek w dwóch wielkościach.





Silnik IE5+ o wielkości 90
Dzięki silnikowi synchronicznemu IE5+ NORD DRIVESYSTEMS wyznacza nowe standardy. Nowy silnik jest teraz dostępny w wersji wentylowanej lub gładkiej o mocy do 4,0 kW. Na zamówienie silniki są dostarczane z bardzo gładką powierzchnią i uszlachetnieniem powierzchni nsd tupH. Znacznie mniejsze straty niż w serii IE4: energooszczędne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi IE5+ firmy NORD DRIVESYSTEMS charakteryzują się szczególnie wysoką sprawnością i szerokim zakresem momentu obrotowego. Dzięki temu optymalnie nadają się do ekonomicznej pracy przy obciążeniu częściowym. Nowe silniki IE5+ są interesujące zarówno dla intralogistyki, jak i dla obszarów o podwyższonych wymaganiach higienicznych w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym. W ubiegłym roku został zaprezentowany kompaktowy silnik IE5+ o wielkości 71, a teraz jest dostępna również wielkość 90 dla zakresu mocy od 1,1 do 4,0 kW z ciągłym momentem obrotowym od 6,8 do 18,2 Nm. Silnik zapewnia elastyczność typową dla firmy NORD: dostępny jest zarówno bezpośredni montaż na silniku, jak i montaż za pomocą adaptera NEMA i IEC, a na zamówienie są dostępne zintegrowane enkodery i hamulce mechaniczne. Ponieważ stały moment obrotowy umożliwia redukcję liczby wariantów w szerokim zakresie prędkości obrotowych, można zminimalizować koszty administracyjne oraz usprawnić procesy produkcyjne, logistyczne, magazynowe i serwisowe. Inwestycja zwraca się w krótkim czasie. Silniki synchroniczne IE5+ można łączyć w systemie modułowym ze wszystkimi reduktorami i elektroniką napędową firmy NORD DRIVESYSTEMS. W ten sposób powstaje rozwiązanie systemowe od jednego producenta, w którym wszystkie części są do siebie dobrze dopasowane.


NORD Napędy Sp. z o.o.
www.nord.com


Reklama