Pokaż menu

Firmy z okładek

Firmy z okładek

 
ptak warsaw expo  ebm papst 
best crossbow deer hunting crossbow

Reklama

Współpraca

Sonepar Polska: razem dla planety!


Już po raz piąty sieć hurtowni elektrotechnicznych Sonepar (wcześniej działająca pod marką Alfa Elektro) razem z grupą dostawców przeprowadzili akcję „Zielony maj”, podczas której zachęcali do dbałości o klimat.



Firma Sonepar Polska zaprosiła do akcji dostawców, którzy troszczą się o środowisko naturalne: Eaton, Kontakt-Simon, Lapp, NKT, PCE, Philips oraz Schneider Electric. Grupa tych 7 firm wspólnie promowała potrzebę ograniczania ilości odpadów i zmniejszania zużycia prądu, a tym samym redukcji śladu węglowego.

Sonepar świeci przykładem
Sieć hurtowni Sonepar zrealizowała wiele działań, które pozytywnie wpływają na klimat. W tym zakresie firma chce być liderem branży dystrybucji elektrotechnicznej w Polsce. W centrali i kilku oddziałach Sonepar powstały instalacje fotowoltaiczne, które nawet o 60% zredukowały pobór prądu z sieci na rzecz zielonej energii. Firma we wszystkich lokalizacjach w Polsce wymieniła oświetlenie tradycyjne na ledowe, co znacząco obniżyło zużycie energii. W magazynie w Chorzowie o 21% spadło zużycie energii po modernizacji sterowania oświetleniem regału wielopoziomowego. Z kolei po ociepleniu firmowych budynków potrzeba mniej energii do ich ogrzania oraz poprawił się komfort cieplny.

„Zielone” produkty przyczyniają się do ochrony klimatu
W ramach akcji „Zielony maj” sieć hurtowni Sonepar promuje produkty i usługi, które przyczyniają się do redukcji śladu węglowego.
  • Firma PCE oferuje rodzinę ładowarek eMobility – zarówno do samochodów elektrycznych, jak i… rowerów. W ten sposób producent promuje wykorzystanie energii ze słońca i… zdrowy styl życia.
  • Firma LAPP – dostawca kabli i przewodów – stosuje tworzywa sztuczne wytwarzane… z kukurydzy. Bio-plastik na jej bazie zawiera 45 – 60% surowca naturalnego.
  • Firma Kontakt-Simon – producent osprzętu elektroinstalacyjnego – oferuje serię produktów Simon GO. Dbając o mniejsze zużycie prądu, automatyzując oświetlenie, ogrzewanie oraz klimatyzację system ten pozwala zadbać o ekologię oraz własny budżet.
  • Firma NKT – dostawca kabli i przewodów – dla wielu swoich produktów udostępnia deklaracje środowiskowe EPD (Environmental Product Declaration). Dokumentują one wpływ przewodów i kabli na środowisko w całym cyklu ich życia, aż do wycofania z eksploatacji.
  • Firma Signify oferuje nowoczesne źródła światła pod marką Philips w ramach transformacji oświetlenia na LED. Są to produkty UltraEfficient o najwyższej klasie energetycznej A, co pozwala zaoszczędzić około 50% energii.
  • Firma Eaton projektuje wszystkie produkty z myślą o ich długiej żywotności, wykorzystując materiały pochodzące z recyklingu. Produkty tej firmy pomagają zwiększyć ilość ekologicznej energii w sieci, jak również wydajność jej przepływu i wykorzystania.
  • Z kolei Schneider Electric przyjął zobowiązania w zakresie ochrony klimatu, które zamierza zrealizować w latach 2021 – 2025. Firma chce osiągać 80% przychodu ze sprzedaży produktów wspierających zrównoważony rozwój i zmniejszyć o 800 mln ton emisję CO2.

Miód zachęca do ponownego wykorzystania opakowań
Sieć hurtowni elektrycznych Sonepar wraz z dostawcami zachęca także do wielokrotnego wykorzystania opakowań z tektury. W ramach akcji „Zielony maj” wystarczyło zwrócić 5 kartonów, aby otrzymać słoik miodu.

Sonepar Polska jest wiodącym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych dla profesjonalistów. Spółka posiada sieć 56 hurtowni w Polsce. Firma wchodzi w skład międzynarodowej Grupy Sonepar, która jest niekwestionowanym numerem 1 w Europie i na świecie w branży dystrybucji wyposażenia elektrycznego ze sprzedażą przekraczającą 33 mld euro.



Sieć hurtowni elektrycznych Sonepar Polska
ul. Obrońców Westerplatte 81, 40-335 Katowice
www.sonepar.pl

Reklama