Innowacja wyprodukowana w Varvelu
W rocznicę swoich 60. urodzin firma Varvel zaprezentowała na Targach w Hanowerze szereg nowości. Między innymi światową premierę miała przekładnia RO-2, oryginalna przekładnia stożkowo-walcowa.

W 60. rocznice założenia firmy pochodzący z Bolonii producent wybrał Targi w Hanowerze jako dobrą okazję do zaprezentowania kilku nowości prosto z Włoch. Jedną z nich była dwustopniowa przekładnia stożkowo-walcowa serii RO-2, produkowana w czterech wielkościach:
- RO02 – moment 120 Nm – otwór wyjściowy 25 mm;
- RO12 – moment 200 Nm – otwór wyjściowy 25 mm i 30 mm;
- RO22 – moment 330 Nm – otwór wyjściowy 30 mm i 35 mm;
- RO32 – moment 550 Nm – otwór wyjściowy 35mm i 40 mm.
Mocnymi punktami nowej serii, zaprojektowanej i stworzonej całkowicie przez firmę Varvel, są wysoka wydajność, o 20–30% większa niż u konkurencji, oraz szeroki zakres przełożeń od 1/5,2 do 1/51,5, obejmujący w sumie 20 różnych przełożeń. Dodatkowo kompaktowa jednoczęściowa obudowa pozwala na wykorzystanie większej ilości otworów do zamocowania urządzenia na maszynach, jednocześnie poprawiając sztywność obudowy i możliwości mocowania przekładni.

Właściwości techniczne
- Uniwersalna obudowa: • Mocowanie na łapach lub kołnierzowe. • Jedna obudowa dla wszystkich 2-stopniowych przełożeń.
- Obudowa i pokrywy: • Odlew aluminiowy.
- Wejście: • Kołnierze do silników IEC oraz NEMA z uniwersalnym sprzęgłem elastycznym lub standardowy otwór z wpustem.
- Zębatki: • Wykonane ze stali stopowej, nawęglanej. • Zęby szlifowane lub strugane.
- Uszczelnienia: • Standardowo – NBR. • Na żądanie – Vitonowe lub silikonowe.
- Łożyskowanie: • Łożyska kulkowe lub rolkowe w zależności od wielkości przekładni i wymagań technicznych.
- Wyjście z przekładni: • Wałek pełny, metryczny lub calowy.
- Smarowanie • Olej syntetyczny typu Long-Life. • Klasa lepkości wg ISO VG-320. • Bez korków wlewu i odpowietrzników. • Wypełnione olejem.
Ogólne dane techniczne
- Zakres: • 4 wielkości. • 20 różnych przełożeń realizowanych przez 2 stopnie. • 550 Nm – maksymalny moment wyjściowy.
- Żywotność: • Zgodnie z ISO6336/DIN3990. • 10 000 godzin – średnia żywotność przekładni ze współczynnikiem pracy Sf = 1.
- Obudowa, pokrywy: • Odlew aluminiowy, odlewany ciśnieniowo.
- Elementy sprzęgła G: • Odlew aluminiowy, odlewany ciśnieniowo. • Wykonanie stalowe na życzenie.
- Elementy/części zębate: • Stal stopowa, nawęglana. • Zęby szlifowane lub strugane, docierane w parach.
- Wałki, wpusty: • Stal. • Pasowanie h6 – wałek, E8 – otwory. • Wpusty wykonane zgodnie z DIN6885 B1.
- Łożyskowanie: • Kulkowe lub walcowe w zależności od wielkości przekładni i wymagań technicznych.
- Uszczelnienie: • NBR – uszczelnienie kauczukowe z dodatkową wargą przeciw kurzową zgodnie z DIN3760. • FKM – uszczelnienie Vitonowe na żądanie.
- Smarowanie: • Olej syntetyczny Long-Life. • Klasa lepkości wg ISO VG-320.
- Malowanie: • Naturalne aluminium, niemalowane.
- ATEX: • Na żądanie. • II 2 GD CK IP66 Tmax = 135°C.n
Varvel SpA
Via 2 Agosto 1980 n. 9 – 40053 Valsamoggia BO – Italy
tel. +39 051 6721811, fax +39 0516721825
www.varvel.com