Pokaż menu

Firmy z okładek

Multiprojekt  FESTONapędy i Sterowanie

Reklama

Współpraca

SIMOGEAR – nowoczesne motoreduktory. Uruchomienie montowni w Polsce



Wymagania logistyczne stawiane producentom napędów przemysłowych stale rosną. Elastyczność dostaw, jako odpowiedź na zmienne zapotrzebowania odbiorców, jest dziś oczekiwaniem wielu branż wykorzystujących napędy, a zwłaszcza branży przenośników. Dlatego od października tego roku STERNET sp. z o.o. rozpoczyna montaż przekładni SIMOGEAR w Polsce.


SIMOGEAR – nowa seria motoreduktorów SIEMENS – stanowi kontynuację i rozwinięcie istniejącego standardu. Portfolio z dobrze zestopniowanym ciągiem kolejnych rozmiarów, w pełnym zakresie dostępnych przełożeń i mocy cechuje się pełną kompatybilnością z ogólnym standardem obowiązującym na polskim i światowym rynku. Ze względu na uniwersalność wymiarów montażowych i gabarytowych SIMOGEAR może być z łatwością stosowany w nowych napędach oraz łatwo integrowany w napędach istniejących.

Świetnie zaprojektowane
Dzięki standaryzacji wymiarów montażowych zwłaszcza w zakresie: średnic i wzniosów wałów, mocowania łap i wymiarów kołnierzy – SIMOGEAR jest idealnie dopasowany do standardów projektowych przyjętych i stosowanych od lat. Oznacza to, że mogą Państwo w każdej chwili dowolnie wybierać dostawców do nowych aplikacji oraz łatwo zmodernizować lub zmienić istniejące konfiguracje kompletnych rozwiązań napędowych. Dzięki standaryzacji SIMOGEAR koszty nowej aplikacji czy koszty ewentualnych modernizacji będą niskie.

Harmonijnie skoordynowane
Motoreduktory ślimakowe, walcowe, walcowe płaskie i walcowe-stożkowe w zakresie mocy od 0,09 do 30 kW są dostępne od ręki. Zaletą serii SIMOGEAR są wyższe współczynniki bezpieczeństwa oraz większe momenty znamionowe niż w przypadku konkurencyjnych motoreduktorów o podobnych wielkościach. W porównaniu do poprzedniej serii zwiększono ilość wielkości obudów przekładni, co pozwoliło na bardziej precyzyjne zestopniowanie momentu obrotowego. Uzyskano napędy, które mogą lepiej spełniać wymagania w zakresie nominalnego momentu obrotowego, przełożenia czy współczynników bezpieczeństwa.

Przewaga technologiczna
Dzięki zastosowaniu konstrukcji zębnika typu plug-in (koło uzębione wału silnika wprasowywane w wał) osiągnięto wyższe przełożenia w porównaniu do zębników nasadzanych na wał silnika. Takie rozwiązanie w wielu przypadkach jest bardziej ekonomiczne, ponieważ dzięki uzyskaniu wyższego przełożenia na pierwszym stopniu można dobrać napęd mniejszy o mniejszej ilości przełożeń. Również często podczas doboru przekładni, dzięki zastosowaniu zębnika wprasowywanego w wał silnika, można zrezygnować z droższych silników 6- lub 8-biegunowych na rzecz tańszego, standardowego silnika 4-biegunowego.

Zalety w skrócie
  • Energooszczędność. Optymalnie zaprojektowany z myślą o minimalizacji strat własnych.
  • Zastosowane wysoko sprawne silniki SIEMENS. Dopasowanie mocy. Dobrze zestopniowane zakresy dostępnych mocy, momentów i przełożeń.
  • Płacisz dokładnie za to, czego potrzebujesz. Minimalizacja gabarytów. SIMOGEAR zmieści się wszędzie. Kompaktowa konstrukcja o optymalnych gabarytach.

Pewna eksploatacja
W Polsce firma STERNET sp. z o.o., oprócz montażu nowych przekładni, zapewnia błyskawiczną dostępność do wszystkich części zamiennych, zarówno najnowszej serii SIMOGEAR, jak i poprzedniej serii MOTOX. Oprócz pełnego asortymentu części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych, takich jak oleje, smary i uszczelnienia, lokalne centrum produkcyjno-dystrybucyjno-serwisowe zapewnia dobór, szybką produkcję i dostawę napędów zamiennych. Inżynierowie serwisu z firmy STERNET sp. z o.o. zapewnią również szybką diagnostykę napędu oraz najkrótszy możliwy czas ewentualnej naprawy.


Typy motoreduktorów

SIMOGEAR walcowy (fot. 1)
Cechy:
  • szeroki zakres przełożeń – wałek uzębiony;
  • ekonomiczne rozwiązanie;
  • wysoka sprawność – ok. 98% sprawności na stopień;
  • wysoki zakres mocy.

Konstrukcja mechaniczna:
  • stopnie przełożenia: 1, 2 lub 3;
  • montaż w wersji łapowej i kołnierzowej;
  • wał pełny.

Typowe zastosowania:
  • przenośnik taśmowy;
  • transport towarów paczkowanych;
  • pionowy przenośnik.

Fot. 1.  SIMOGEAR walcowy



SIMOGEAR walcowo-stożkowy (fot. 2)
Cechy:
  • może być stosowany w wąskiej przestrzeni zabudowy;
  • szeroki zakres przełożeń;
  • ekonomiczne rozwiązanie;
  • wysoka sprawność – ok. 98% sprawności na stopień.

Konstrukcja mechaniczna:
  • stopnie przełożenia: 2–3;
  • montaż w wersji łapowej, kołnierzowej i z ramieniem reakcyjnym;
  • wał pełny i wał drążony.

Typowe zastosowania:
  • transporter bagażu;
  • transport towarów paczkowanych;
  • podnośniki liniowe;
  • miksery.

Fot. 2.  SIMOGEAR  walcowo-stożkowy



SIMOGEAR walcowy płaski (fot. 3)
Cechy:
  • może być stosowany w wąskiej przestrzeni zabudowy;
  • szeroki zakres przełożeń;
  • wał drążony z obu stron;
  • wysoka sprawność – 98% sprawność na stopień.

Konstrukcja mechaniczna:
  • stopnie przełożenia: 2 lub 3;
  • montaż w wykonaniu łapowym, kołnierzowym (typu-A), kołnierzowym (typu- C) oraz z ramieniem reakcyjnym;
  • wał pełny, drążony, drążony z tuleją zaciskową, drążony wieloklinowy.

Typowe zastosowania:
  • pionowy przenośnik;
  • napędy mieszadeł;
  • napędy transporterów;
  • wyposażenie obsługi magazynowej.

Fot. 3.  SIMOGEAR  walcowy płaski



SIMOGEAR walcowo-ślimakowy (fot. 4)
Cechy:
  • ekonomiczne rozwiązanie szczególnie przy niskich zakresach mocy;
  • wysokie przełożenia;
  • niski poziom hałasu;
  • może być stosowany nawet na małych placach budowy.

Konstrukcja mechaniczna:
  • stopnie przełożenia: 1 lub 2;
  • montaż w wersji łapowej i kołnierzowej, ramię reakcyjne;
  • wał pełny, wał drążony, system SIMOLOC.

Typowe zastosowania:
  • małe przenośniki taśmowe;
  • transport towarów paczkowanych;
  • podnośnik liniowy.

Fot. 4.  SIMOGEAR  walcowo-ślimakowy




STERNET sp. z o.o.
Siedziba główna i biuro handlowe Tarnów
ul. Chemiczna 110
33-101 Tarnów
tel. 14-633 09 90
fax 14-633 07 76
e-mail: sternet@sternet.pl
www.sternet.pl

Reklama