Pokaż menu

Firmy z okładek

Firmy z okładek

 
  ptak warsaw expo   ebm papst ebm papst  
best crossbow deer hunting crossbow

Reklama

Współpraca

Centrum spotkań branży opakowaniowej na Targach Taropak

Kilka tysięcy zwiedzających, setka wystawców, kilkadziesiąt nowości – tak wyglądały Targi Taropak 2022! Targowi goście mieli okazję wzięcia udziału w kilku wydarzeniach branżowych. Ponadto mogli zwiedzić odbywającą się równolegle ekspozycję Targów Polagra.
 

Tegoroczne Targi Taropak, odbywające się w dniach 26–28 września, na trzy dni stały się centrum spotkań biznesowych branży opakowań. Wystawcy pokazali w tym roku wiele urządzeń automatyzujących produkcję opakowań, prezentowali swoje nowe maszyny pakujące, nie zabrakło również materiałów opakowaniowych, etykiet czy wypełniaczy. Znaczącą część ekspozycji zajęły w tym roku rozwiązania ekologiczne, których nie pominął również Sąd Konkursowy, przyznając Złote Medale Grupy MTP podczas Targów Taropak 2022.

Doceniona jakość 

Pięć produktów nagrodzono podczas tegorocznej edycji konkursu o Złoty Medal Grupy MTP podczas Targów Taropak. Nagrody zostały wręczone 26 września podczas uroczystej gali przez Wiceprezes Zarządu Grupy MTP Panią Elżbietę Roeske oraz Przewodniczącego Sądu Konkursowego Złotego Medalu Pana Prof. Andrzeja Korzeniowskiego.

– Na obecnej edycji Taropak 2022 większość zgłoszonych wniosków koncentrowała się na wyrobach „przyjaznych dla środowiska”, charakteryzujących się wysoką jakością oraz nowatorskimi rozwiązaniami – zauważył prof. dr hab. Andrzej Korzeniowski, przewodniczący Sądu Konkursowego.

 

Ekologiczne rozwiązania

Wśród wyróżnionych firm znalazła się kolekcja papierów ekologicznych GMUND BIO CYCLE, wykonanych z włókien roślinnych i całkowicie kompostowalnych, firmy Büttenpapierfabrik Gmund GmbH & Co. KG, dystrybuowana na rynku polskim przez firmę ZiNG SA. Nagrodzono również tekturowy plecak piknikowy „NATURALNIE” firmy TFP Sp. z o.o., w całości przyjazny naturze – wykonany z tektury zadrukowanej farbami na bazie wody, w technologii cyfrowej. Za ekologiczną taśmę papierową TruePaper wyróżniono firmę ATS-Tanner Polska Sp. z o.o. TruePaper składa się z co najmniej 95% czystego papieru lub ponad 50% włókien z recyklingu, może być poddany recyklingowi oraz nadaje się do bezpośredniego kontaktu z żywnością. TruePaper zawiera środek wiążący na bazie wody, który można połączyć za pomocą technologii ultradźwiękowej i termozgrzewalnej. Za ten produkt firma ATS-Tanner Polska Sp. z o.o. otrzymała również Złoty Medal Wybór Konsumentów.

 




 

– To dla nas potwierdzenie właściwej drogi naszego rozwoju, a składają się na nią m.in. wyznaczane przez nas zrównoważone strategie i cele naszych klientów, zwłaszcza że w coraz większym stopniu mamy do czynienia z ograniczaniem używania opakowań plastikowych – uważa Thomas Weber, Content Manager w ATS Tanner, producent i dystrybutor TruePaper.

Sprawne pakowanie

Złote Medale otrzymały również firmy reprezentujące sektor maszynowy. Firma RADPAK Fabryka Maszyn Pakujących Sp. z o.o. została nagrodzona za maszynę pakującą w worki RM-55 HAI. Nowością w maszynie RM-55 HAI jest wstępnie przygotowany worek z rękawa folii, a mechanizm do odcinania odpowiedniej długości rękawa przygotowuje worek do zgrzewania dołu. W maszynie został użyty nowy system zgrzewania impulsowego, który zapewnia wysoką wydajność i powtarzalną jakość zgrzanego połączenia. Za innowacyjne podejście do projektowania i wdrażania rozwiązania wyjątkowego, indywidualnego, dedykowanego do wymagań i wytycznych zamawiającego wyróżniono także zrobotyzowane systemy paletyzacji zgłoszone przez Sieć Badawczą Łukasiewicz oraz Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP.

Imponujące ekspozycje

Podczas Targów Taropak 2022 statuetką Acanthus Aureus za stoiska cechujące się najlepszymi rozwiązaniami architektonicznymi i graficznymi, które sprzyjały bezpośredniej komunikacji z klientem i podkreślały pozytywny wizerunek firmy, wyróżniono trzy firmy: Sieć Badawczą Łukasiewicz, Wald-Gold oraz VP Polska.

Design, który sprzedaje

Druga edycja konferencji Taropak Design przyciągnęła w tym roku wielu słuchaczy. Dwudniowa koncepcja wydarzenia pozwoliła na szerokie przedstawienie tematu ważności marketingu i sprzedaży w branży opakowań, a także umożliwiła przeprowadzenie na żywo badań neuromarketinowych na uczestnikach wydarzenia, które pokazały, jak bardzo nasz mózg reaguje na nietypowe rozwiązania opakowaniowe przyciągające wzrok konsumenta. Zaproszeni eksperci podpowiadali, jak zwiększyć sprzedaż produktu poprzez odpowiedni design, jak wykorzystać nowe technologie do kreowania marek oraz zdradzili jakie, są złote zasady projektowania opakowań. Partnerami konferencji, którzy stworzyli na Targach Taropak specjalną Strefę Designu, były firmy: Burgopak Poland, Zing, ASM Research/Neurolab, Dragon Rouge oraz Smurfit Kappa – która przygotowała tegoroczną aranżację sceny konferencyjnej.

E-commerce dla opakowań

Tematyka sektora e-commerce zagościła na scenie Targów Taropak po raz trzeci, ponownie odnotowując duży sukces. Widownia pękała w szwach, gdy zaproszeni eksperci, reprezentujący takie firmy, jak Allegro Biznes, Sieć Badawcza Łukasiewicz, Max&Mrau, DrMax Drogeria, TFP, VP Polska, Versor Engineering, Digit Pack czy blog Sztuka E-Commerce, dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem na temat obecnych wyzwań rynku e-commerce. Wśród poruszanych tematów królowały ekorozwiązania w opakowaniach do wysyłek, ale prelegenci pochylili się także nad aktualnymi tematami dotyczącymi oczekiwań konsumenckich. M.in. omówione zostały uczucia konsumenta związane z tzw. unboxing experience czy możliwości zadruku opakowań e-commerce. Partnerem Głównym Konferencji była firma Allegro Biznes.

Współpraca wewnątrz branży

Gratką dla targowych gości były branżowe strefy Targów Taropak. Jak co roku jedną z takich stref stworzyła Polska Izba Opakowań wraz ze swoimi członkami, którzy prezentowali swoje najnowsze produkty. Na specjalnej scenie PIO zorganizowała również swoją konferencję nt. trendów i kierunków zmian na rynku opakowań.

Nowością dla odwiedzających była ekspozycja stworzona przez członków Stowarzyszenia Polskich Producentów Etykiet Samoprzylepnych. Firmy reprezentujące SPPES prezentowały swoje rozwiązania, tworząc jednocześnie miejsce idealne do rozmów biznesowych z przedstawicielami firm produkujących etykiety samoprzylepne, co sprzyjało bliższemu poznaniu środowiska etykietowego w Polsce.

Targi Taropak przez trzy dni gościły również Klub Producentów Opakowań Ukrainy wraz z kilkoma członkami, m.in. Pack Group, Vesna, Anfol, Packprint czy Pabags. Klub Producentów Opakowań Ukrainy to stowarzyszenie skupiające producentów oraz konsumentów materiałów opakowaniowych, maszyn do pakowania, pojemników i opakowań w Ukrainie. Klub na Targach Taropak reprezentował jego Prezydent oraz redaktor naczelny Magazynu Upakovka – Walery Kriwoszej.

Do zobaczenia za rok!

Organizatorzy kontynuują coroczny cykl Targów Taropak, dlatego kolejna edycja Targów Taropak – już tradycyjnie – odbędzie się jesienią za rok! W planach są nie tylko kolejne branżowe strefy i merytoryczne konferencje, ale także nowości i niespodzianki w ofercie wystawienniczej. Wkrótce organizatorzy przekażą więcej szczegółów na temat przyszłorocznej edycji Targów Taropak.

 

Reklama