Pokaż menu

Firmy z okładek

Firmy z okładek

 
  ptak warsaw expo   ebm papst ebm papst  
best crossbow deer hunting crossbow

Reklama

Współpraca

Logistyka przyjazna dla klimatu





Wysoce wydajne rozwiązania napędowe NORD DRIVESYSTEMS wspierają DHL na drodze do logistyki przyjaznej dla klimatu.

Od 1 sierpnia 2019 r. częścią sieci DHL jest nowy węzeł transportu lotniczego na lotnisku Kolonia-Bonn. Zapewnia on powierzchnię magazynową 12 000 m2 i ma zdolność sortowania 10 000 paczek na godzinę. Sortownik główny o długości 400 metrów i sortownik ulotkowy o długości 200 metrów sortują paczki różnych rozmiarów – 24 godziny na dobę, sześć dni w tygodniu. Do tego dochodzą przenośniki o łącznej długości 2,5 km, o prędkości taśmy do 2 m/s i przyspieszeniu do 5 m/s2.

DHL bierze na siebie odpowiedzialność za dawanie dobrego przykładu w zakresie zrównoważonego rozwoju i intensywnie inwestuje w przyjazne dla środowiska rozwiązania logistyczne. W 2050 roku DHL chce być bezemisyjny.

– Budynek w Kolonii/Bonn jest neutralny pod względem emisji CO2 i wyposażony w najnowsze technologie, takie jak zbiornik na lód do ogrzewania i chłodzenia. W przypadku silników przenośników taśmowych głównym wymogiem była również efektywność energetyczna oraz krótkie okresy międzyobsługowe. NORD był w stanie nam to dostarczyć i dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z silników NORD – podkreśla Jörg Balmes. starszy kierownik techniczny MHS w DHL Airways GmbH.

Łącznie 800 systemów napędowych LogiDrive i 268 samodzielnych silników NORD jest wykorzystywanych w różnych zastosowaniach w budynku DHL, zapewniając energooszczędną, bezpieczną i płynną pracę. Jednostki napędowe LogiDrive charakteryzują się wysoką sprawnością, krótkimi czasami ramp (do 5 m/s2), kompaktową konstrukcją, minimalnymi wymaganiami konserwacyjnymi i długą żywotnością.





LogiDrive to energooszczędny, łatwy w obsłudze i znormalizowany system modułowy składający się z silnika, przekładni i przetwornicy częstotliwości. Został on dostosowany i zoptymalizowany przez ekspertów intralogistyki NORD w ścisłej współpracy z integratorem i jego dostawcami. W przypadku centrum logistycznego na lotnisku Kolonia-Bonn wybrano połączenie silnika synchronicznego z magnesami trwałymi IE4 (moc znamionowa od 1,1 do 5,5 kW), dwustopniowej przekładni stożkowej lub przekładni walcowej oraz przetwornicy częstotliwości NORDAC LINK, która jest zainstalowana w pobliżu silnika. Wariant wykorzystujący przekładnię walcową jest stosowany do zastosowań łączących, które wymagają szczególnie wysokiej dynamiki i prędkości.

Dzięki technologii plug-and-play systemy LogiDrive są niezwykle łatwe w serwisowaniu i instalacji. Cały system ma budowę modułową, dzięki czemu wszystkie elementy techniki napędowej mogą być indywidualnie serwisowane. Minimalizuje to koszty konserwacji i napraw. Kompaktowa konstrukcja układu napędowego LogiDrive oszczędza miejsce i jest lekka dzięki aluminiowej obudowie. Dzięki indywidualnej optymalizacji układu łożysk wału silnika można zmniejszyć emisję hałasu, zapewniając wystarczająco cichą pracę. Ze względu na konstrukcję silnika i działanie przetwornicy częstotliwości, ten sam wariant silnika może być powszechnie stosowany na całym świecie.

Zastosowane silniki są zaprojektowane dla maksymalnych obciążeń 35 kg/m – standard w dziedzinie poczty i paczek. Ponieważ jednak większość paczek jest lżejsza, napędy pracują głównie w zakresie częściowego obciążenia. W tym przypadku rozwiązanie systemowe LogiDrive wykorzystuje jedną ze swoich szczególnych zalet: dzięki technologii PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor) silniki charakteryzują się wysoką sprawnością w szerokim zakresie prędkości i momentu obrotowego, a tym samym oferują optymalną wydajność zużycia energii nawet w zakresie częściowego obciążenia i częściowej prędkości obrotowej – wyraźna przewaga nad konwencjonalną technologią asynchroniczną. W połączeniu z 300% obciążalnością silników IE4, która optymalnie pokrywa obciążenia szczytowe, można zastosować jeden rozmiar silnika zamiast różnych rozmiarów silników. W zależności od wymagań eksploatacyjnych falownik obsługuje go z różnymi częstotliwościami. Skutkuje to redukcją wariantów z dodatkowymi korzyściami przestrzennymi i kosztowymi.

Redukcja wariantów przynosi operatorowi korzyści dzięki zoptymalizowanej pracy jego systemu i znacznym oszczędnościom kosztów w zakresie administracji, serwisu i magazynowania części zamiennych w całym okresie eksploatacji napędów. W rezultacie całkowity koszt posiadania (TCO) pozostaje niski. Dla DHL niezbędna była również minimalizacja wariantów napędu, a tym samym związane z tym usprawnienie procesów magazynowania i serwisowania. Udało się zredukować 27 używanych wariantów do 10. Dzięki temu naprawy i konserwacja są znacznie łatwiejsze.

Funkcjonowanie centrów dystrybucji paczek jest energochłonne. Wysokowydajne systemy napędowe znacznie zmniejszają zużycie energii, a tym samym emisję CO2. W ten sposób zdecydowanie przyczyniają się do większego zrównoważonego rozwoju i ochrony klimatu w logistyce.

NORD Napędy Sp. z o.o.
Zakrzów 414
32-003 Podłęże
tel. 12 288 99 00
fax 12 288 99 11
biuro@nord.com
www.nord.com



 

Reklama