Nowoczesne rozwiązania intralogistyczne z elektrorolką Lenze
Lenze wprowadza na rynek sterowaną analogowo elektrorolkę o450 MDR z wbudowanym silnikiem własnej produkcji. Jest to innowacyjne rozwiązanie, zaprojektowane przez inżynierów Lenze, które może zrewolucjonizować systemy przenośnikowe, poprawiając wydajność i oszczędność energii.
Innowacyjna elektrorolka Lenze: moc, energooszczędność i elastyczność
Elektrorolka Lenze wyróżnia się na tle innych dostępnych na rynku rolek dzięki swoim zaawansowanym cechom. Jest napędzana bezpośrednio przez silnik bezszczotkowy z magnesami trwałymi. To rozwiązanie pozwala na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego przy niskich prędkościach, podobnie jak w przypadku konwencjonalnego motoreduktora. Jednocześnie zachowana jest wysoka dynamika i wydajność, dzięki precyzyjnemu sterowaniu prędkością.
Wyeliminowanie przekładni i zastosowanie bezpośredniego napędu silnikiem oferuje wiele korzyści. Oto szczegóły:
- Zwiększona moc: Rolka napędowa osiąga moc wyjściową 57 W przy 24 V i 115 W przy 48 V. To ponad dwukrotnie więcej niż porównywalne elektrorolki dostępne na rynku;
- Energooszczędność: Rolka z napędem Lenze spełnia wymogi klas sprawności IE7-IE9 w zależności od prędkości. To oznacza, że klient może zaoszczędzić nawet do 30% energii w porównaniu z konwencjonalnymi systemami. Przykładowo, w centrum logistycznym z 20 km linii przenośników i 20 000 rolek napędzanych silnikiem Lenze, możliwe byłoby zaoszczędzenie do 335 MWh energii elektrycznej lub 145 t CO2;
- Cicha praca: Silnik z zewnętrznym rotorem sprawia, że rolka pracuje bardzo cicho. Brak ruchomych części poza łożyskami eliminuje typowe odgłosy przekładni;
- Elastyczność: Rolka działa przy napięciu 24 V lub 48 V, co ułatwia instalację, konserwację i wymianę;
- Optymalizacja i redukcja wariantów: Pojedynczy wariant obejmuje wszystkie prędkości i momenty obrotowe, co upraszcza zarządzanie i redukuje liczbę wariantów;
- Zaawansowana elektronika: Elektronika zasilająca jest zintegrowana w rolce, co ułatwia obsługę i zapewnia spójność systemu.
Jeden moduł sterujący, na przykład G20 firmy Pepperl+Fuchs, może napędzać do 4 elektrorolek
Wszechstronne rozwiązanie dla systemów przenośnikowych
Elektrorolka Lenze może działać z dowolną kartą sterującą zasilaną napięciem 24 lub 48 VDC i dającą sygnał analogowy 0 – 10 V do sterowania prędkością. To sprawia, że jest wszechstronnym rozwiązaniem w różnych aplikacjach. Ze względu na zintegrowaną elektronikę zasilającą zbędne są karty sterujące z wbudowanym zasilaniem.
Rolkę o450 MDr można bezpośrednio zintegrować z istniejącymi systemami przenośników. To ułatwia modernizację i poprawia elastyczność działania.
Lenze oferuje różne powłoki i sposoby przeniesienia napędu, aby dostosować rolkę do indywidualnych potrzeb klienta.
Rolka oferuje pełny nominalny moment obrotowy, co jest korzystne przy przyspieszaniu transportowanych towarów. Może przenosić ładunki o masie do 30 kg.
Elektrorolka Lenze w magazynach i centrach dystrybucyjnych
Rolka napędowa Lenze pozwala na dokładne dostosowanie systemu przenośnikowego do indywidualnych potrzeb. Dzięki niej można zoptymalizować przepływ towarów, minimalizując straty czasu i energii.
Sprawdzi się w różnych rodzajach przenośników, takich jak rolkowe, taśmowe, akumulacyjne, sortujące i poprzeczne.
To oznacza, że rolkę z napędem Lenze można wykorzystać w wielu różnych aplikacjach.
Elektrorolka zapewnia płynną pracę i umożliwia szybkie zmiany kierunku ruchu. To ważne, zwłaszcza w dynamicznych środowiskach magazynowych.
Ze względu na zróżnicowane zalety elektrorolki Lenze warto wziąć ją pod uwagę przy projektowaniu nowoczesnych magazynów i centrów dystrybucyjnych.
Lenze Polska Sp. z o.o.
ul. Roździeńskiego 188 B
40-203 Katowice
www.lenze.com