Pokaż menu

Firmy z okładek

Firmy z okładek

 
  ptak warsaw expo   ebm papst ebm papst  
best crossbow deer hunting crossbow

Reklama

Współpraca

Przemysł Spotkań EXPO KATOWICE nie kończy się we wrześniu


Blisko 25 tys. metrów powierzchni wystawienniczych, 171 wystawców z 19 krajów i ponad 11 tys. osób, które odwiedziły wydarzenie. Do tego 6 konferencji, 34 panele dyskusyjne i przeszło 90 prelegentów. Międzynarodowe Targi EXPO KATOWICE to największe w Europie i trzecie na świecie targi przemysłu ciężkiego. A przed nami jeszcze – w przyszłym roku – konferencje związane m.in. z przyszłością branży okołogórniczej i realnymi, a mniej deklaratywnymi działaniami na rzecz jakości powietrza. Tymczasem prezentujemy krótkie podsumowanie wydarzeń we wrześniu.



– Targi zmieniają się i ewoluują. Tylko nieliczni potrafią się odnaleźć w nowej rzeczywistości globalnych zawirowań i wyzwań dekarbonizacji. Siłą EXPO KATOWICE jest elastyczność w budowaniu oferty dla naszych partnerów i uczestników organizowanych przez nas konferencji. Trudna do przecenienia jest również rola miasta Katowice, jako współgospodarza wydarzenia. Nie żyjemy od spotkania do spotkania, przez cały rok współpracujemy i reagujemy na potrzeby przemysłu – podkreśla Iwona Gramatyka, prezes zarządu spółki EXPO Katowice.



Przemysł Spotkań EXPO KATOWICE – bo tak brzmi pełna nazwa – to jedno z nielicznych wydarzeń na arenie europejskiej cieszące się tak wielkim zainteresowaniem firm i organizacji skupionych wokół przemysłu, przede wszystkim tego związanego z energetyką, przemysłem maszynowym i górnictwem (nie tylko węgla). – Nie tracimy naszego przemysłowego charakteru. W tym roku po raz pierwszy, i to już na etapie przygotowywania wydarzenia, organizowane były spotykania związane z potrzebami – zatrudniającej ponad 70 tys. pracowników – branży okołogórniczej. Okazało się to na tyle ważne, że dziś mamy już przygotowany cały cykl sympozjów, na których ci, którzy szukają nowych możliwości i rynków, będą się spotykać z tymi, którzy poszukują kooperantów i partnerów, żeby sprostać zamówieniom z rynku obronnego, kolejowego czy budowy infrastruktury krytycznej. Jestem przekonana, że przy wsparciu i współdziałaniu odpowiednich instytucji i organizacji polski przemysł okołogórniczy jest w stanie wygenerować olbrzymi potencjał w zakresie eksportu towarów i usług. I z jednej, i z drugiej strony stołu są nasi partnerzy, dlatego chcemy stworzyć platformę, która ułatwi im współpracę – podkreśla Iwona Gramatyka i dodaje: – Nie ma prostych rozwiązań, są tylko decyzje, które trzeba podjąć. Najważniejsze atuty, które mają firmy z tej branży, to kadra i doświadczenie, zaplecze produkcyjne i logistyczne.

To jest siła Śląska i argument w negocjacjach z inwestorami. Śląsk jest przygotowany na wyzwania związane z przemysłem. A EXPO Katowice dzięki współpracy z władzami Katowic, samorządem wojewódzkim i Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią chce stworzyć przestrzeń wymiany informacji i zawiązywania współpracy kooperacyjnej.



– Katowice stały się nowoczesnym i bardzo istotnym miastem na mapie Polski, a także Europy. Tutaj jest tradycja przemysłowa i wydobywcza, ale też to, co narodziło się niedawno, czyli nowa gałąź przemysłu – Przemysł Spotkań. Śląsk był budowany na węglu i stali. Dziś w Katowicach dyskutujemy o kulturze, środowisku, sprawach światowych, jak na WUF11, czy o przyszłości przemysłu, jak dziś na EXPO. Dziękuję, że Państwo przyjeżdżacie do Katowic i uczestniczycie w spotkaniach i dyskusjach, które mają na celu służyć rozwojowi całego naszego kraju – zaznaczał prezydent Katowic, Marcin Krupa.

Ważnym wydarzeniem tegorocznej edycji targów było podpisanie listu intencyjnego w sprawie powołania Polskiego Konsorcjum Produkcyjno-Inżynieryjnego. Konsorcjum pomiędzy śląskimi firmami i instytucjami ma służyć prezentowaniu spójnej i atrakcyjnej oferty na rynek indyjski. Konsorcjum będzie również odpowiedzialne za zacieśnienie relacji biznesowych w obszarze handlu, przemysłu, energetyki i górnictwa.

W ciągu 40 lat istnienia targi EXPO KATOWICE wyewoluowały od targów skupionych wokół jednej branży do wszechstronności, która pozwala na szersze spojrzenie na to, co w gospodarce i przemyśle ważne. Zostawiamy to, co przez 40 lat było siłą napędową i gwarancją jakości naszych spotkań, i dodajemy nowe, oczekiwane przez naszych partnerów elementy, mam tu na myśli kobiety w przemyśle, ekspansję polskich firm, start-upy, czy wreszcie problemy i wyzwania branży okołogórniczej.

Reklama