Pokaż menu

Firmy z okładek

Firmy z okładek

 
  ptak warsaw expo   ebm papst   
best crossbow deer hunting crossbow

Reklama

Współpraca

Rozwiązania napędowe dla systemów załadunku towarów




Wyobraźmy sobie, że stadion piłkarski jest wypełniony pszenicą do głębokości 3 metrów. To około 13 440 ton, co wystarczy na wyprodukowanie 19 550 000 bochenków chleba. Teraz wyobraźmy sobie, że całe to zboże jest ładowane na statek w czasie jednej godziny. W takim tempie codziennie ładuje się i rozładowuje niezliczone statki ze zbożem w terminalach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.


Tak ogromne prędkości nie byłyby możliwe, gdyby nie praca takich firm jak JPM Inc. z Północnego Michigan, firmy specjalizującej się w projektowaniu zaawansowanych systemów transportu produktów i bezpyłowego załadunku dla ILS/Innovative Loading Systems. Jim McCready jest prezesem i właścicielem tej firmy. Za ożywianie projektów Jima, cięcie, spawanie i montaż różnych komponentów używanych w systemach JPM/ILS odpowiedzialny jest partner biznesowy Chuck Esson z warsztatu mechanicznego KFM and Swan
Engineering.

Najważniejsze komponenty i serce systemu pochodzą od NORD Drivesystems, wiodącego dostawcy kompletnych, innowacyjnych rozwiązań napędowych. Te specjalne systemy wciągarek z napędem dwubębnowym stanowią „serce, mózg i siłę” teleskopowych, bezpyłowych urządzeń załadowczych. Jim McCready, od 2006 roku używa motoreduktorów i reduktorów NORD nie bez powodu.
– Ukończyłem ponad 30 projektów z produktami NORD i nigdy nie miałem problemu. Właściwie był taki raz, że nowy operator oszalał na punkcie joysticka i przegrzał hamulce w jednej z maszyn, ale nie była to wina NORD.





Joystick, o którym mowa, służy do podnoszenia, opuszczania i ustawiania przegubowych ładowarek wahadłowych i teleskopowych zespołów wyładowczych do ziarna, które JPM wykorzystuje w wielu swoich systemach. Jak wspomniano wcześniej, systemy te są odpowiedzialne za załadunek zboża na statki Panamax do transportu zboża, które codziennie dokują w portach w Destrehan w Los Angeles, Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej i innych lokalizacjach w całych Stanach Zjednoczonych i za granicą. Fakt, że projekty Jima McCready zapewniają niezawodną dyspozycyjność, pomógł firmie JPM/ILS stać się liderem w tej branży.

– Opłaty za przestój w przypadku tych statków są niezwykle wysokie i po prostu nie może dojść do nieplanowanych przestojów. Z radością mogę powiedzieć, że nasze systemy w wielu przypadkach przez wiele lat zapewniały całodobową pracę przy maksymalnym obciążeniu – w rzeczywistości jeden ze znanych obiektów niedawno poinformował, że osiągnęliśmy ich bazową wydajność w zakresie niezawodności i konserwacji od czasu instalacji systemu sześć lat temu w Destrehan w Los Angeles. Są bardzo zadowoleni. Inny system w Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej, projekt G-3, działa od ponad 4 lat.





Właściciel firmy zwraca uwagę, że motoreduktory NORD Drivesystems, których używa, cieszą się dużym uznaniem. W podanym przykładzie każda jednostka jest podłączona do kompaktowego, specjalnie zaprojektowanego dwubębnowego napędu NORD/ILS ze zintegrowanym hamulcem, zdolnego do rutynowego podnoszenia ponad 23 ton, 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. To czyni wciągarkę „sercem, mózgiem i siłą” systemu załadunku.

– Nasza najnowsza konstrukcja zapewnia znacznie wydajniejsze i większe tempo ładowania ziarna niż dotychczasowy system, z którego korzystali. Działa także znacznie lepiej w zakresie zatrzymywania i kontroli pyłu. Jest to kluczowy aspekt bezpieczeństwa i zdrowia, a jego minimalizacja pomaga również w dalszym obniżeniu kosztów konserwacji.





Handel zbożem jest integralną częścią gospodarki USA. Podobnie jest z cementem, żużlem, węglem, sodą kalcynowaną, gliną i innymi towarami masowymi, które wykorzystują systemy załadunku statków NORD/ILS. Wszystko należy przenosić na statki towarowe szybko, bezpiecznie, a przede wszystkim niezawodnie. Firma zaprojektowała i dostarczyła systemy transportu materiałów dla każdego z tych produktów oraz dla wielu innych. W każdym przypadku zwracano się do NORD Drivesystems jako wybranego dostawcy motoreduktorów.

Właściciel JPM podkreśla:

– Wszystko, co tutaj robimy, musi być zgodne ze specyfikacjami wciągarek B30.7 Amerykańskiego Stowarzyszenia Inżynierów Mechaników (ASME), które są bardzo szczegółowe i wszechstronne. Przypisuję dużą część naszej zdolności do spełnienia tych specyfikacji wysokiej jakości motoreduktorom NORD i wsparciu technicznemu, jakiego udzielali mi przez lata. Każdy z naszych systemów musi działać bezawaryjnie i jeśli nie masz odpowiedniego modułu napędowego, nic nie będzie działać. To w dużej mierze wyjaśnia, dlaczego wszystkie nasze projekty załadunku statków o dużej pojemności realizowane w ciągu ostatnich 17 lat były sukcesem zarówno dla nas, jak i naszych klientów.

NORD Napędy Sp. z o.o.
www.nord.com


Reklama