Schneider Electric rewolucjonizuje linie produkcyjne
Schneider Electric rewolucjonizuje linie produkcyjne dzięki technologiom multi carrier
i digital twin
Przemysł produkcyjny przechodzi głęboką przemianę. W ciągu ostatnich lat wzrosło zapotrzebowanie konsumentów na produkty, które mają być dostarczane do ich rąk jak najszybciej. Z kolei pandemia koronawirusa przyczyniła się do większego zainteresowania zakupami online. W 2021 roku globalna sprzedaż detaliczna w sektorze e-commerce osiągnęła wartość około 4,9 bln USD. Szacuje się, że w ciągu najbliższych czterech lat ta suma wzrośnie nawet o połowę.
Wyprodukowanie maszyny, która będzie w stanie obsłużyć wiele formatów, zajmuje sporo czasu. Schneider Electric, producent systemów automatyki, wprowadził na rynek innowacyjną technologię inteligentnego transportu Multi Carrier Lexium MC12, dzięki której możliwe jest znaczące zwiększenie wydajności produkcji. Modułowy system stworzony przez Schneider Electric ma na celu skrócenie procesu budowania linii produkcyjnych, co w ostatecznym rozrachunku pozwoli na dotarcie końcowego produktu do klienta w krótszym czasie. Zastosowanie technologii ruchu liniowego oraz digital twin (cyfrowego bliźniaka, czyli odwzorowania fizycznych modeli w świecie wirtualnym) umożliwia projektowanie wydajniejszych i bardziej modułowych rozwiązań.
Technologia zastosowana w Lexium MC12 zwiększa wydajność i elastyczność zautomatyzowanych maszyn o 50 proc., skraca czas instalacji i uruchomienia nawet o połowę oraz redukuje czas projektowania i wprowadzania produktu na rynek o 30 proc. Rozwiązania w zakresie transportu produktów nowej generacji oraz wspomniana technologia digital twin otwierają nową erę dla konstruktorów maszyn i przemysłu wytwórczego, co dla przemysłu oznacza istotne obniżenie kosztów operacyjnych.
– Lexium MC12 to nowa generacja liniowych systemów transportowych i część EcoStruxure Machine – otwartej, interoperacyjnej, obsługującej IoT architektury systemowej i platformy od Schneider Electric. Konstruktorzy maszyn mogą korzystać z jednego narzędzia do prac inżynierskich i zarządzania cyklem życia całej linii produkcyjnej, od teraz także w zakresie transportu wieloformatowego – mówi Krzysztof Milewski, Industry Automation Offer Manager na klaster Europy Środkowo-Wschodniej w Schneider Electric.
Maszyny stworzone dzięki technologii Schneider Electric są szybsze i bardziej modułowe. Mają też mniejszą powierzchnię podstawy, co pozwala zaoszczędzić 30-40% kosztów i zapewnia szybszy czas przezbrojenia.
Technologia Lexium MC12 to bardziej inteligentna produkcja – rozwiązanie to pozwala na szybką zmianę formatu produkcji na jednej linii produkcyjnej.
Twórcy systemu Multi Carrier zapewniają, że dzięki niewielkim wymiarom maszyny oraz łatwemu montażowi i demontażowi komponentów, również jego konserwacja jest prosta i szybka. Elektronika oraz czujniki wbudowane są wzdłuż całej konstrukcji, dzięki czemu monitorowanie stanu urządzenia odbywa się na bieżąco, a informacje o ewentualnych usterkach przekazywane są operatorowi w czasie rzeczywistym.
To właśnie scentralizowana diagnostyka pomaga ograniczyć nieplanowane przestoje. Konstruktorzy i operatorzy maszyn mogą zdalnie śledzić, monitorować i naprawiać swoje maszyny, a także świadczyć usługi posprzedażowe za pośrednictwem opartej na chmurze platformy EcoStruxure Machine Advisor od Schneider Electric.
Korzyści dla przemysłu
Wieloformatowe systemy transportu produktów mogą przenosić, układać lub grupować produkty we właściwych pozycjach i we właściwym czasie. Wraz z pakietem EcoStruxure Machine Expert Twin, Lexium MC12 Multi Carrier umożliwia:
• tworzenie elastycznych torów zbudowanych z modułów,
• wykorzystanie różnych nośników do niezależnego
poruszania się po torze,
• wykorzystanie cyfrowych narzędzi projektowych
do emulacji różnych torów, umożliwiając wcześniejsze testowanie i optymalizację aplikacji.
Wszystko to daje nowy poziom swobody, umożliwiając szybsze i bardziej elastyczne projektowanie maszyn.
Użytkownicy końcowi są coraz bardziej świadomi przełomowych technologii, co widać po rosnącym zapotrzebowaniu z ich strony. Producenci OEM, którzy nie zdołają się dostosować do zmian, ryzykują utratę przewagi konkurencyjnej na rynku.