Pokaż menu

Firmy z okładek

Firmy z okładek

 
ptak warsaw expo  ebm papst 
best crossbow deer hunting crossbow

Reklama

Współpraca

Seria ultralekkich silników LEMoK


LEMoK to seria ultralekkich silników elektrycznych opracowana z myślą o najbardziej wymagających aplikacjach, w których gabaryty i masa silnika mają priorytetowe znaczenie. Silniki LEMoK przeznaczone są głównie dla branży lotniczej, motoryzacyjnej, wodnej, jak również do zastosowań przemysłowych jako napędy specjalne.

 



Seria silników LEMoK obejmuje zarówno silniki z magnesami trwałymi LEMoK 200 oraz LEMoK 300, jak również silniki pozbawione magnesów trwałych – silnik indukcyjny LEMoK IM 185 oraz silnik synchroniczny reluktancyjny LEMoK REL 200.

Wspólną cechą wszystkich opracowanych rozwiązań jest wysoki, ponadprzeciętny współczynnik gęstości mocy, czyli stosunek mocy silnika do jego masy, przy jednocześnie zachowanym wysokim poziomie sprawności. Gęstość mocy charakteryzująca serię silników LEMoK jest znacząco wyższa od rozwiązań oferowanych do tej pory na rynku krajowym, a jednocześnie dorównuje w swojej klasie rozwiązaniom spotykanym na rynkach zagranicznych.

 
  
Silnik LEMoK 300 wykorzystany został do napędu hybrydowego, lekkiego statku powietrznego o masie startowej do 750 kg


W chwili obecnej oferowane są następujące rodzaje silników:
  • LEMoK 200 (PMSM) – 60 kW / 9.2 kg / 6.52 kW/kg
  • LEMoK 300 (PMSM) – 100 kW / 18.5 kg / 5.45 kW/kg
  • LEMoK IM 185 (Indukcyjny) – 40 kW / 14.1 kg / 2.84 kW/kg
  • LEMoK 200 (Reluktancyjny) – 40 kW / 13.5 kg / 2.96 kW/kg

Charakterystyczną cechą silników LEMoK jest:
  • konstrukcja z zewnętrznym wirnikiem (outrunner);
  • klasyczna topologia obwodu elektromagnetycznego (Radial Flux);
  • uzwojenie z cewkami skupionymi;
  • zakres częstotliwości napięcia zasilania 0 – 1000 Hz;
  • poziom napięcia zasilania do 400 VDC;
  • zakres obciążeń prądowych do 35 A/mm2;
  • rodzaj chłodzenia: cieczą/powietrzem.

Seria silników LEMoK znajduje się w ofercie Instytutu Łukasiewicz – GIT od września 2023 roku. W dalszym ciągu jest rozwijana z zamiarem poszerzenia oferty o kolejne silniki w typoszeregu.



Sieć Badawcza Łukasiewicz – Górnośląski Instytut Technologiczny
ul. K. Miarki 12-14, 44-100 Gliwice

Reklama