Pokaż menu

Firmy z okładek

Firmy z okładek

 
ptak warsaw expo ebm papst   
best crossbow deer hunting crossbow

Reklama

Współpraca

Technika napędowa Lenze w intralogistyce. Sprawdzone rozwiązania i nowe technologie




Logistyka stawia różnorodne wymagania w zakresie transportu i logistyki magazynowej. Kluczowymi czynnikami sukcesu systemu transportowego są szybkość i niezawodność procesów. Wieloletnie doświadczenie firmy Lenze w zakresie realizacji systemów automatyki pozwala to osiągnąć.


Wydajność dzięki inteligentnym rozwiązaniom napędowym

Przykładem pomyślnie zastosowanych rozwiązań jest terminal cargo na lotnisku Helsinki-Vantaa. Dzięki tej innowacji największa fińska linia lotnicza Finnair mogła rozszerzyć swoją rolę jako wiodący lotniczy przewoźnik ładunków w regionie skandynawskim. Kompletny system transportowy przygotowała firma Lödige Systems GmbH w Warburgu, a technikę napędową zapewniła firma Lenze.
Sercem rozwiązania jest system magazynowania i transportu kontenerów oraz palet. W systemie pracuje kilka wind transferowych (ETV) o ładowności do około 7 ton i układnic (RBG) o ładowności do 1,5 tony. Do napędów windowych i jezdnych używane są głównie motoreduktory Lenze w połączeniu z serwonapędami 9400, natomiast do technologii przenośnikowych silnik Lenze Smart Motor i zdecentralizowany przemiennik częstotliwości 8400 motec.

Silnik Lenze Smart Motor to połączenie inteligentnego silnika o zmiennej prędkości z wysokowydajną przekładnią. Zaletą tego rozwiązania napędowego w technologii przenośników poziomych jest szybkie uruchomienie silnika zasilanego bezpośrednio z sieci, a także możliwość pracy z wybranymi prędkościami. Prędkość silnika Lenze Smart jako napędu przenośników rolkowych można łatwo ustawić podczas uruchamiania i dostosować na obiekcie.





– W przypadku zazębiających się linii przenośników zawsze konieczne jest dostosowanie prędkości – wyjaśnia Frank Hoffmann, ówczesny kierownik działu sterowania i elektrotechniki w firmie Lödige.

Dzięki zastosowaniu Smart Motor nie jest wymagany dodatkowy przemiennik częstotliwości, a żądana prędkość może być szybko i łatwo przesłana do silnika za pośrednictwem NFC.

Jak podkreśla Frank Hoffmann, dla firmy ważne było posiadanie partnera z dziedziny napędowej, który byłyby w stanie objąć wszystkie etapy realizacji projektu –- od koncepcji, poprzez projektowanie, planowanie detali, dostawę, uruchomienie wstępne, wdrożenie na miejscu, serwis i naprawę. Jak twierdzi:

– W firmie Lenze znaleźliśmy partnera, który nie tylko dostarcza nam technologię, ale także zapewnia swoje doświadczenie w zakresie napędów.





4 miliony ton towarów rocznie

Również firma Turkish Cargo zaufała Lenze i Lödige Industries w sprawie terminalu cargo. Turecki przewoźnik poczynił inwestycje, aby stać się jednym z pięciu największych operatorów w branży transportu lotniczego. Terminal cargo na lotnisku w Stambule obejmuje kilka zautomatyzowanych magazynów wysokiego składowania z 2000 miejsc składowania kontenerów lotniczych, 17 000 miejsc paletowych, 52 układnicami, 26 windami kontenerowymi i paletowymi. W rezultacie rocznie można tam przeładować do 4 milionów ton ładunków. Technologia Lenze zapewnia płynny i sprawny proces, dzięki czemu nie ma opóźnień w dostawie towaru.


Nowy przemiennik i550 motec dla intralogistyki

W 2022 roku pojawił się nowy zdecentralizowany przemiennik z serii i500 – i550 motec, który jest precyzyjnie dostosowany do technologii przenośników, co czyni go niezawodnym wyborem dla intralogistyki. Funkcje pozycjonowania pozwolą opanować dynamiczną kontrolę ruchu, którą wcześniej mógł zapewnić tylko serwoprzemiennik. Przemiennik przeznaczony jest do montażu naściennego lub na silniku.

Nowością w i550 motec jest zintegrowany moduł zwrotu energii do sieci, co zapewnia najwyższą sprawność energetyczną i uwalnia od konieczności stosowania rezystora hamującego. Ponadto przemiennik może sterować silnikami synchronicznymi całkowicie bez czujników. Kompaktowy pakiet napędowy Lenze składający się z przekładni, silnika i przemiennika okazuje się szczególnie energooszczędny. Oszczędności są widoczne w intralogistyce, gdzie linie przenośników mogą mieć kilka kilometrów długości i tysiące używanych napędów.

i550 motec charakteryzuje szybki montaż dzięki nowej technologii wtykowego kabla M12 push-pull (plug & play). Przemiennik posiada dwa gniazda Harting Han Q4, dzięki czemu można w prosty sposób łączyć kolejne przemienniki w tzw. daisy chain, rozprowadzając zasilanie jedną ścieżką. Ponadto, do przemiennika i550 motec można poprowadzić zasilanie nawet 48V napięcia stałego.
Przydatną cechą tego przemiennika jest funkcjonalność IO-Link-Master – co pozwala na bezpośrednie podłączanie inteligentnych czujników pracujących w tym standardzie. Poza tym i550 motec charakteryzuje opcja Multi-Ethernet, pozwalająca na wybór sieci takich jak Profinet, Ethernet/IP, EtherCAt, a także w przyszłości Modbus TCP/IP. Skalowalne, zintegrowane poziomy bezpieczeństwa od STO do zaplanowanego Extended Safety z funkcjami takimi jak SLS, aż do Safety over Ethernet, zagwarantują stałą wydajność i kompleksową ochronę maszyny. Korzystnym rozwiązaniem w przemienniku jest także wbudowane sterowanie hamulcem z programowanym napięciem sterowania 180–215 V oraz wewnętrzny zasilacz 24 V DC – 400 m. Nowy model przemiennika posiada ochronę IP66, jest również bardziej odporny na wibracje (klasa 3M7) i może pracować w szerokim zakresie temperatur od –30°C do 60°C. Spełnia on w 100% wymagania nowej dyrektywy EN619.

Podsumowując, liczne zintegrowane funkcje i550 motec wpływają na obniżenie kosztów, a możliwości cyfrowe sprawiają, że jest on świetnym wyborem na przyszłość.

Lenze Polska Sp. z o.o.
www.lenze.com/pl-pl





 

Reklama