Pokaż menu

Firmy z okładek

Firmy z okładek

 
ptak warsaw expo  ebm papst ebm papst  
best crossbow deer hunting crossbow

Reklama

Współpraca

#TheGreenSideOfDrive technika napędowa SEW-EURODRIVE w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju


„Nasze inwestycje w Strategię Zrównoważonego Rozwoju oraz cyfryzację pozwalają nam na wprowadzanie innowacji w zakresie produktów, procesów oraz usług, dzięki którym obniżamy nasz ślad węglowy i zużycie zasobów. W ten sposób realizujemy postulaty zrównoważonego rozwoju, takie jak ochrona środowiska, efektywne wykorzystanie zasobów czy solidarność międzypokoleniowa” – mówi Tomasz Wieland, Prezes Zarządu SEW-EURODRIVE Polska Sp. z o.o.


Zrównoważony rozwój nie jest dla nas nowym pojęciem. Od wielu lat w naszą działalność wpisują się aspekty ESG (z ang. Environment, Social, Governance), a obecnie, ze względu na wymogi prawne, dodatkowo rozszerzamy ekologiczne i ekonomiczne działania, mające na celu dbałość o środowisko, jakość życia obecnych i przyszłych pokoleń, a także ład korporacyjny i etykę prowadzenia biznesu.

Strategia Zrównoważonego Rozwoju SEW-EURODRIVE uwzględnia również dodatkowy element Q – quality, ponieważ wysoka jakość zawsze była, jest i będzie tym, co nas wyróżnia i zapewnia długi czas użytkowania naszych produktów. 

Zrównoważona mechanika:

  • trwałość,
  • naprawialność,
  • zrównoważony rozwój


Dzięki nowym metodom obliczeniowym oraz nowym środkom smarnym nasze małe przekładnie kątowe serii SPIROPLAN® dostępne są z wyższymi dopuszczalnymi momentami obrotowymi. Korzyści wynikające z osiągnięcia wyższych momentów obrotowych są szczególnie widoczne w rozmiarach W..10, W..20 oraz W..30 przy niskim przełożeniu. Wzrost momentu obrotowego sięga od +4 % do nawet +115 %.

W przekładniach ślimakowych oleje, poza smarowaniem zazębienia, mają również za zadanie odprowadzanie ciepła powstałego w efekcie tarcia. Nasze nowe środki smarne serii SEW GearOil poprawiają wydajność przekładni poprzez redukcję tarcia w zazębieniu i poprawiają rozpraszanie ciepła.

Nasz olej do przekładni SEW GearOil tworzy bardzo dobry film olejowy na kołach zębatych, który wydłuża okres eksploatacji samego środka smarnego, a także części ulegających zużyciu, takich jak pierścienie uszczelniające lub łożyska.

Dzięki zwiększonym momentom obrotowym można nawet rozważyć zmniejszenie rozmiarów przekładni, gdyż od teraz będzie można odbierać wyższe momenty obrotowe na mniejszej przestrzeni. Jeżeli zmiana wielkości przekładni nie wchodzi w grę, wtedy napęd zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa i rezerwy.

Wzrost momentu obrotowego nie wpływa na zmianę innych cech produktu. Nasze motoreduktory kątowe SPIROPLAN® są bardziej wydajne, zachowując swoją znaną cichobieżność. W połączeniu z naszymi nowymi, mniejszymi silnikami DRN.. (DRN63, DRN71 oraz DRN80) w prosty i oszczędny sposób mogą Państwo również w tym przypadku uzyskać klasę sprawności IE3. Nasze motoreduktory kątowe są po prostu wszechstronne.

Zrównoważona mechanika

Nasze motoreduktory spełniają trzy podstawowe założenia konstrukcyjne: trwałość, naprawialność, zrównoważony rozwój.

Czy jest jeszcze ktoś, kto nie wie, że dziś kupiony produkt za kilka lat ulegnie awarii? Naprawa w takich sytuacjach jest co do zasady bardzo czasochłonna i kosztowna, zazwyczaj droższa niż zakup nowego urządzenia. Taka sytuacja nie tylko powoduje trudności i generuje koszty dla Klientów, ale też nie ma nic wspólnego z trwałością.

W SEW-EURODRIVE mamy inne podejście. Nasze motoreduktory zaprojektowane i wyprodukowane są tak, aby były trwałe, naprawialne i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Trwałość

Jaki jest czas eksploatacji naszych motoreduktorów?

W zasadzie nie znamy odpowiedzi na to pytanie, ponieważ zdarza nam się otrzymać zlecenie na naprawę lub remont przekładni z lat 60-tych XX wieku. Dlatego można powiedzieć, że przekładnie SEW-EURODRIVE cechują się długowiecznością i trwałością. Nasze motoreduktory od dawna są projektowane tak, aby wytrzymać próbę czasu – o czym świadczy współczynnik przeciążalności wynoszący fB ≥ 1. Pomijając zatem części zużywające się oraz biorąc pod uwagę ich parametry nasze przekładnie oraz silniki są bardzo wytrzymałe. 

Do typowych części zużywających się należy zaliczyć łożyska, olej oraz pierścienie uszczelniające wał – a więc wszystkie komponenty ulegające procesowi starzenia.

Chcąc ograniczyć starzenie się komponentów i tym samym wydłużyć interwały czasowe konserwacji, warto przy zakupie nowego urządzenia wybrać pierścienie uszczelniające wał PSS po stronie napędowej, a na wyjściu przekładni pierścienie kombinowane. Dlaczego? Ponieważ są one przyjazne dla środowiska i pozwalają zredukować koszty. W porównaniu do konwencjonalnych części zużywających się okres eksploatacji naszych pierścieni uszczelniających PSS jest dwa razy dłuższy.

Okres eksploatacji oraz interwały czasowe konserwacji można określić również na podstawie części zużywających się. Dzięki wspomnianym pierścieniom uszczelniającym wał PSS oraz olejowi GearOil firmy SEW-EURODRIVE okres użytkowania przekładni oraz interwały konserwacyjne są dłuższe. W konsekwencji nasi Klienci mogą w znacznej mierze uniknąć nieplanowanych przestojów i lepiej planować przeglądy kontrolne. Wszystkie pozostałe elementy przekładni, takie jak obudowa, wały i zazębienie charakteryzują się nieograniczoną żywotnością – oczywiście pod warunkiem, że są eksploatowane w odpowiednich warunkach.

Naprawialność

W dzisiejszych czasach wiele produktów projektuje się tak, aby ich żywotność była odgórnie ustalona. Jest to przykład planowanego ograniczenia trwałości produktu (ang. planned obsolescence). Stosowania takiej strategii można spodziewać się w drukarkach atramentowych czy pralkach – najprawdopodobniej dotyczy to również telewizorów, urządzeń typu wearable i wielu innych produktów. Często części zużywających się nie sposób łatwo wymienić, przez co konserwacja, naprawa lub zwykła wymiana uszkodzonych komponentów staje się nieekonomiczna. Można to zaobserwować na przykład w oprawach oświetleniowych z zamocowanymi na stałe diodami LED lub w niewymienialnych bateriach smartfonów.

W przypadku naszych przekładni oraz motoreduktorów możliwy jest demontaż, naprawa i ponowny montaż wszystkich części. Przy czym wszystkie komponenty dostępne są jako części zamienne na całym świecie przez kilkadziesiąt lat.

Czy mamy na to przykład? Oczywiście! Cechą charakterystyczną naszych standardowych motoreduktorów jest połączenie przekładni z silnikiem za pośrednictwem wałka zębnika z wpustem oraz nasadzanego zębnika wraz z odpowiednim rowkiem. W przeciwieństwie do zaprasowanych na stałe zębników nasadzanych, nasze połączenie można zdemontować bez powodowania uszkodzeń, a naprawy wykonują doświadczeni serwisanci. Oczywiście zawsze do dyspozycji Klientów jest 85 zakładów montażowych SEW-EURODRIVE na całym świecie, które są do dyspozycji w przypadku naprawy lub innych prac serwisowych. Dobrym przykładem jest usługa serwisowa pod nazwą naprawa przywracająca urządzenie do stanu nowego, która obejmuje wymianę wszystkich łożysk i elementów uszczelniających, a wszystkie komponenty elektryczne sprawdzane są testerem napięcia udarowego. Na tego typu naprawy udzielamy standardowej gwarancji.

Tylko nasze oryginalne urządzenia posiadają cechy zagwarantowane przez SEW, w tym zrównoważoną mechanikę!

Aby mogli Państwo od razu zobaczyć, co znajduje się w środku obudowy, na wszystkich obudowach przekładni standardowych jest znak firmowy SEW. W ten sposób nasi Klienci będą mieli 100% pewność, że nabyli przekładnię marki SEW.

Zrównoważony rozwój

Zrównoważony rozwój ma wiele twarzy. Naszym zdaniem obejmuje on trwałość, jak również naprawialność. Nie wolno też zapominać o oszczędności surowców naturalnych. Nasze motoreduktory są średnio o 18% lżejsze od porównywalnych rozwiązań z kołnierzem adaptera i silnikiem IEC oferowanych przez naszych konkurentów. Ten aspekt odgrywa ważną rolę w przypadku zastosowań, w których napęd porusza się z aplikacją. Dzięki temu wymagana jest odpowiednio mniejsza moc napędu, ponieważ przemieszczanie urządzenia o mniejszej wadze pozwala oszczędzać energię.

Bardzo istotną rolę w kontekście zrównoważonego rozwoju odgrywa przetwarzanie wtórne i recykling. Główne komponenty naszych motoreduktorów wykonane są z żeliwa szarego, aluminium i miedzi. Wszystkie te materiały mogą zostać poddane recyklingowi i ponownie przywrócone do obiegu produkcyjnego.

SEW-EURODRIVE Polska Sp. z o.o.
ul. Techniczna 5
92-518 Łódź
tel.: 42 270 90 00
e-mail: sew@sew-eurodrive.pl

www.sew-eurodrive.pl


Reklama